خوش آمدید، میهمان گرامی!

زمان کنونی: 05-12-2016، 04:56 AM


 
امتیاز موضوع:
  • 21 رأی - میانگین امتیازات: 3.62
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارسال: #1
24-07-2013، 03:31 AM - (آخرین ویرایش در این ارسال: 24-07-2013، 10:09 AM، توسط صالح غلامیان.)
محمد سعادتمند آفلاین
کاربر علاقمند
کاربر سایت
*
ارسال‌ها: 21
تاریخ عضویت: Jul 2013
اعتبار: 6
سپاس ها 199
سپاس شده 144 بار در 21 ارسال
محل سکونت:
 
کرگ M50


M50
دستگاه workstation با قیمت مناسب، اجرای فوق العاده و قابلیت حمل و نقل آسان
این کیبورد با وزنی در حدود 7 کیلوگرم امکانات و قابلیت های فوق العاده ای را در خود جای داده است. صداهای جدید بسیار قدرتمند ترکیبات صدایی بسیار پر حجم، لایه ای و قابل تقسیم، مجموعه ای از برترین افکت های صوتی، کانال مخصوص Drum بصورت فوق العاده داینامیک، هم زمانی چند آرپژیاتور پیشرفته، ابزار کلاسیک آهنگ سازی، کیبوردی بسیار مطمئن با قابلیت ذخیره اطلاعات بر روی حافظه از نوع SD، قابلیت همکاری و تعامل در نرم افزارهای ویرایش و صفحه نمایش لمسی، همه و همه امکاناتی هستند که این کیبورد را به دستگاهی فوق العاده جذاب و چشمگیر که فقط از شرکت KORG انتظار آن می رود، تبدیل نموده اند.
به یک کیبورد workstation نیاز دارید؟ مطمئنا دستگاهی وجود دارد که مناسب با همه سلیقه ها باشد.
بیش از 20 سال تجربه های گوناگون در رده ساخت کیبورد های workstation در قلب دستگاه M50 می تپد. به همان شکلی که دستگاه M3 قدرت خود را از محصول افسانه ای KORG یعنیOASYS گرفته است، M50 نیز برترین مشخصات خود را از M3 به ارث برده است. با تمامی خصوصیات و مشخصاتش، M50 شاید تنها کیبورد workstation باشد که تا کنون منتظر آن بوده اید. هر دو ورژن این دستگاه یعنی هم 73 کلید و هم 61 کلید آن از کلیدهای نیمه سنگین برخوردارند. این نوع صفحه کلید قابلیت اجراهای متفاوتی را از آسان گرفته تا حد داینامیک در اختیار نوازنده قرار می دهد. نهایت قدرت صفحه کلید فقط بر روی دستگاه های 88 کلید با وزن چکش واقعی به همراه تکنولوژی RH3 و آن هم با وزنی معادل حداقل 21 کیلوگرم قابل دسترسی است و اینگونه دستگاه ها فقط به افرادی که اعتیاد به نواختن پیانو دارند توصیه می گردد!
[تصویر:  M50_61_1000_633670034842370000.gif]
دموهای صوتی و تصویری
M50 - Drum Kits Part1
M50 - Drum Kits Part2
Keep It Simple
Electronista

[b]اجرای طبیعی به کمک KORG M50
دستگاه M50 به هنگام اجرا، سادگی و سهولت را برای نوازنده به ارمغان می آورد. صفحه نمایش لمسی دستگاه با تعاملی مستقیم با نوازنده باعث می گردد تا تمامی موارد بصورت مرتب و بدون بهم ریختگی نشان داده شوند. کلیدهای دستگاه از جنس سفت، دارای چراغ و قابلیت اجرای تحت شرایط مختلف را در اختیار می گذارند. علاوه بر اینها با استفاده از جوی استیک 4 طرفه KORG و همینطور ولوم های چند کاره می توان از آنها جهت نواخته شدن 4 مدل آکورد های مختلف که در M50 قابلیت آن قرار داده شده، بکار گرفته شوند. با استفاده از یک صفحه کلید دارای عدد، می توان به آسانی صدای مورد نظر را با دادن شماره آن انتخاب نمود و حتی اعداد مربوطه به پارامتر ها را نیز توسط آنها تعیین کرد.
بهترین شکل صداها
دستگاه M50 با لغ بر 600 صدای متفاوت دارد که همگی آنها توسط تیم بین المللی حرفه ای تولید صدای شرکت KORG درست شده اند. با کمک بهره گیری از 256 مگابایت حافظه Sample - که در بهترین و کامل ترین شرایط استودیویی ضبط گردیده اند - صدای سازهای آکوستیک و تکنیک های نواخت آنها (Articulation) به نحو چشمگیری طبیعی و زنده است. صدای سازهای الکترونیک و سینتسایزری این دستگاه نیز از قدرت، با ظرافت و حجم بسیار بالایی برخوردار است. اما مهمترین مطلب در رابطه با M50 این است که این دستگاه اساسا برای همه نوع موزیسین طراحی و ساخته شده است. صدای پیانو موجود در این دستگاه توسط سه لایه صدای استریو بازسازی می شود و توسط نواختن به همراه پدال موجب می گردد تا صدای رزونانس سیم های پیانو نیز خود را نشان دهند. همین امر باعث تولید یک صدای پیانوی بی نظیر و بسیار شبیه به اصل گردیده و صدای قابل توجهی را تولید می کند.
علاوه بر صدای پیانو ذکر شده ، مجموعه ای از صداهای پیانو های دیگر و سازهای کلیدی که با کیبورد نواخته می شوند نیز در حافظه صوتی دستگاه موجود است. در این زمینه می توان به وجود پیانو هایی با صدای Mono که جهت اجرای زنده بر روی صحنه مناسب تر هستند گرفته تا پیانو های حرفه ای نمونه برداری شده ازKORG SG-1 اشاره نمود. صداهای مربوط به پیانو های الکترونیک از طریق انواع ضربه های کلید، پاسخی مناسب و درخور آن ضربه را باز می گردانند.
صداهای دیگری از قبیلStrings ، فلوت و سازهای الکتریکی نواری نیز بر روی حافظه دستگاه قرار داده شده است، تمامی این صداها با اشاره ای کوچک در زیر انگشتان نوازنده قرار گرفته و آماده نواختن می باشد.
چنانچه به تغییراتی در صدا نیاز باشد، این امر به راحتی توسط تغییرات پارامترهای اصلی صوت که به آسانی در دسترس هستند، انجام میپذیرد. سپس می توان از این صداها در جاهای مختلف همچون combination ، program و حتی در Sequencer نیز استفاده نمود. برای تغییرات صدای مورد نظر هیچ نیازی به عمیق شدن در پارامتر ها نیست و به راحتی و با کمترین تلاش می توان صدای مورد نظر را بدست آورد.
ترکیب و تطبیق صداها (Mix & Match)
علاوه بر program های گوناگون، یک Combination ( و یا بطور مختصر “Combi” ) اجازه ترکیب 16 صدا با یکدیگر را می دهد. این صداها می توانند در کنار هم قرار گرفته، تقسیم بندی شده و یا لایه بندی شده و یا حتی منطقه صدایی مربوط به هر یک از صداهای منتخب، مشخص شود. حتی می توان این صداهای ترکیب شده را به یکی از کانال های MIDI اختصاص داد. نزدیک به 400 عدد Combi مختلف از کارخانه برای اجرای زنده در درون دستگاه قرار داده شده است.
تمامی صداهایی که به صورت پیش فرض از کارخانه بر روی دستگاه قرار داده شده، به راحتی قابل تغییر و نوسازی است و سپس میتوان در حافظه هایی که برای ذخیره این صداها پیش بینی شده، صداهای جدید را ذخیره نمود. ( 640 عدد Program و 512 عدد combination )
[تصویر:  M50_CombiMain.png]
افکت های پر از انرژی
قسمت مربوط به افکت این دستگاه، جایی است که به صدای تولید شده روح می بخشد.5 سری افکت های Insert و 2 سری افکت Master می توانند بر روی هر صدای ساخته شده اعمال شوند. افکت های موجود بر دستگاه بازه گسترده ای را شامل می شوند. از افکت های Reverb مربوط به فضا گرفته تا افکت هایی که مدولاسیون صدا را دستخوش تغییرات میکنند، همگی گوشه ای از امکانات موجود بر روی قسمت افکت این دستگاه هستند. افکت می تواند به عنوان جزو لاینفک صدا تلقی شود و به نوعی جزو ساختار اصلی صدای تولید شده میباشد.
به کمک قسمت D-Mode ( Dynamic Modulation ) پارامترهای بسیاری که در نحوه تولید افکت به صورت داینامیک تغییر می کنند را می توان تغییر داد. این قسمت قابلیت سینک (Sync) شدن با دو عدد LFO مشترک و یا MIDI clock را دارد. در حدود 170 افکت که همگی از برجسته ترین افکت های شرکت KORG هستند بر روی دستگاه وجود دارد. حتی افکتی همچون REMS نیز بر روی این دستگاه مدل شده است. هر کدام از program ها حتی اگر به طور مجزا و تنها مورد استفاده قرار گیرند نیز قابلیت استفاده از یک اكولايزر 3 کانال را جهت تنظیم شکل نهایی صدا دارا هستند.
به تازگی در نسخه سیستم عامل OS 1.10 این دستگاه ، 700 عدد افکت که توسط یک تیم زبده مهندسی صدا طراحی شده و برای صداهای متفاوت می توان از آنها استفاده کرد، قرار داده شده است. به کمک این روش میتوان به سهولت افکت از پیش طراحی شده مناسب را برای صدای دلخواه انتخاب نمود.
امکان نواختن Drum !
در درون دستگاه M50 مجموعه فشرده ای بالغ بر 1600 سمپل درام و پرکاشن وجود دارد که میتوان از آنها در ساخت Drumkit استفاده نمود. در حالی که 32 برنامه Drumkit از پیش آماده بر روی دستگاه وجود دارد، هنوز 48 مکان دیگر جهت ذخیره سازی Drumkit شخصی بر روی دستگاه در اختیار کاربر قرار داده شده است. علاوه بر این امکانات، قسمتی بنام Drum Track نیز وجود دارد که مشتمل بر حدود 670 الگوی ریتمیک نواخته شده است و میتوان از آنها در اجرای قطعات استفاده نمود. برای استفاده بهتر، هر یک از صداها به یکی از این نمونه های ریتمیک مجهز شده اند که میتوان بلافاصله با انتخاب هر صدا، شروع به نواختن آن صدا با ریتم پیش فرض نمود.
Drum Track for every program
آرپژیاتور قدرتمند
از سال 1980 قسمتی بنام آرپژیاتور بر روی کیبورد های KORG قرار گرفت، و این خصوصیت به M50 نیز به ارث رسیده است. علاوه بر حالت های موجود بر روی انواع آرپژیاتور ها از قبیل حرکات بالا رونده، پایین رونده و یا حالت های اتفاقی(Random)، قسمت آرپژیاتور M50 قادر است تا با استفاده از خاصیت همزمانی دو صدا، مدل های آکورد های آبشاری و یا حرکات مربوط به صدای Bass را نیز تولید نماید. در مود های Sequencer و همچنین Comi هر دو آرپژیاتور میتوانند بطور همزمان فعال باشند و هریک از آنها میتوانند صدای خاص خود را برنامه ریزی نموده و بطور مستقل عمل نمایند. میتوان یکی از آنها را به قسمت ریتم اختصاص داده و دیگری مسئول اجرای الگوهای pattern آکورد باشد - یا حتی با استفاده از میزان ضربه وارده به کلید به عنوان یک سوئیچ، میتوان برنامه ریزی کرد تا از pattern های مختلف آکورد استفاده شود. از ترکیب چنین امکاناتی با یکدیگر، تنها چیزی را که میتوان انتظار داشت، فقط یک اجرای عالی است.
[تصویر:  M50_Arp_Grid3.png]
KARAMA رنگارنگ!
اگر به سایت http://www.karma-lab.com سری بزنید خواهید دید که نرم افزار KARMA M50 به زودی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. این نرم افزار که هم برروی سیستم های windows و هم MAC قابلیت اجرا دارد، امکان استفاده از قدرت های دستگاه KARMA را بر روی M50 در اختیار میگذارد و باعث ایجاد قدرت هرچه بیشتر بر روی M50 میگردد.
[تصویر:  pic22.jpg]
آهنگسازی سریع
اگر KORG را یک کتاب نوشته شده در ارتباط با موسیقی و آهنگ سازی تصور کنید، M50 تنها دستگاهی است که می تواند شامل همۀ فصل های آن کتاب شود! قسمت آهنگ سازی این دستگاه هسته مرکزی خلق تمامی آثار استودیویی شما است. بالغ بر 128 آهنگ که هر کدام شامل 200000 نت در قالب 16 کانال صوتی می شوند گوشه ای از امکانات آن است. دقت پیشرفته 480 ppq ( Pulse Per Quarter ) در هنگام ساخت قطعه، باعث می گردد تا هیچ حرکتی از نظر زمان بندی از دست نرود - خواه این قضیه در اجرای مستقیم قطعه باشد و چه در حالت نت به نتStep Sequencing . علی رغم ازدیاد پارامترهای موجود، سادگی کار با این قسمت موجب می شود تا بتوان قطعه موسیقی مورد نظر را به هر شکل دلخواه تنظیم نمود.
وجود قسمتی بنام Song Templates باعث می شود تا قالب های از پیش آماده شده برای یک آهنگ در دسترس آهنگساز قرار بگیرد. تنظیماتی از قبیل افکت های خاص، نوع صداهای پیش فرض، همگی با انتخاب Template مربوطه انتخاب شده و در دسترس آهنگساز قرار می گیرد تا قطعه خود را به سرعت بر این مبنا بسازد. وجود امکان دیگری بنام RPPR ( Real-time Pattern Play/ Recording ) موجب می گردد تا بتواند از هر یک از 671 الگوی ریتمیک مربوط به Drum هر یک را انتخاب نموده، نواخته و یا به کلیدی خاص الصاق کرد. جهت ساخت دقیق تر کانال مربوط به ریتم، می توان آنها را Loop کرد. در مرحله دیگری می توان برای قسمت های مختلف یک موسیقی Cue تعریف کرد و از آنجا که نمیتوان پیش بینی نمود که در حال حاضر قصد اجرای کدام Cue را داریم ، تنها چیزی که لازم است این است که توسط Cue-Touch Record شروع به ضبط قطعه نموده و در حال اجرای زنده، تعیین کنیم که کدام Cue ها به ترتیب پشت سر هم اجرا شوند. نهایتا هر آنچه که در این قسمت ضبط می گردد، نتیجه خروجی کار از Remix آهنگساز به عنوان یک موسیقی جدید خواهد بود.
EDS
پیشرفته ترین موتور تولید صدای سخت افزاری که تاکنون توسطKORG تولید شده استEDS (Enhanced Definition Synthesis) است که در قلب تپنده دستگاه هایی همچون M50 و M3 به چشم میخورد. هر صدای مستقل میتواند از2 اوسیلاتور استریو، 2 قسمت Amp و 5 بخشLFO و 5 بخشEG متغیر با زمان تشکیل شود. از نظر فنی هر اوسیلاتور استریو می تواند به چهار قسمت متناسب با پاسخ ضربه، حالت درهم حل شونده (Cross fading) و یا لایه بندی های متفاوت تقسیم شود. به کمک این روش ، یک صدای تک می تواند از 8 بخش Multi Sampleاستریو جهت تولید یک صدای داینامیک و گویا و کامل برای تولید یک ساز تشکیل شود. همچنین هر صدا می تواند به هر یک از حالت های فیلتر High Pass ، Band Pass ، Band Reject و Low Pass دسترسی داشته باشد.
دو فیلتر بطور همزمان می توانند برای هر اوسیلاتور به صورت های سری، موازی و یا پشت به پشت هم قرار گیرند. حتی قسمت Amp نیز می تواند به قسمت های مربوط به شکل، بافت صدا، جهت تولید صدایی با دامنه و قدرت بالاتر متصل شود.
[تصویر:  M50_ProgOsc.png]
4-way switching stereo oscillators
[تصویر:  M50_Filt2.png]
multi-mode filters
قسمت EG دستگاه را قادر می سازد تا تغییرات متناسب متغیر با زمان را در صدا پدید آورد. به عنوان مثال می توان با تنظیماتی متناسب امکانی پدید آورد تا نت های در رجیستر های بالاتر دارای کشش کمتر و صدای شفّاف تر و لرزش کمتری به نسبت نت هایی که در رجیستر های بم تر هستند شوند. چنانچه تا کنون دریافتید به این شکل میتوان برای تولید صدای یک ساز در کل بازه صدا دهی روی کلیدهای کیبورد راهبردی خاص و متناسب با رجیستر های متفاوت صدا ایجاد نمود. در هر مرحله از EG میتوان شکل و نحوه تعامل بین نقاط مختلف را به نحوی که بصورت غیر موازی ولی دقیق عمل کند، را تعیین کرد. هر یک از 5 عدد LFO میتوانند به 18 مدل شکل موج متفاوت دسترسی داشته باشند. پارامترهای شروع فاز و انتقال دامنه می توانند برای یک مدولاسیون کامل تنظیم شوند.
[تصویر:  M50_Amp_EG.png]
Amp Envelope Generator
[تصویر:  M50_LFO1.png]
Multi-waveform LFOs
اگر با تمامی امکانات در اختیار گذاشته شده، بازهم نیاز به سیستم مدولاسیون جدید حس شود ، نهایتا سیستم AMS که توسط KORG معرفی شده به کمک خواهد آمد. این سیستم با استفاده از یک منبع مدولاسیون می تواند ماتریسی از مدولاسیون های مختلف را بالغ بر 50 منبع مدولاسیون در اختیار بگذارد. این منابع می توانند با یکدیگر ترکیب شده، و به مجموعه ای از پارامترهای متغیر اضافه گردد. با این روش هرگونه نتیجه ای عینا به دست خواهد آمد. به طور خلاصه KORG M50 پارامترهای کنترلی بسیار با ارزشی را در اختیار می گذارد که در کنار هم موجب تولید صدایی بسیار عالی می گردند. و از آنجا که سیستم پردازش صدای KORG بسیار افسانه ای می باشد، با توجه به تکنولوژی EDS بکار رفته در M50 ، آرزوی هر کسی که صدای جدید خلق می کند داشتن این دستگاه است.
آسانی استفاده از دستگاه
همانگونه که تا به حال متوجه شده اید M50 مملو از صداهای متفاوت و گوناگون زیاد است. به کمک صفحه نمایش لمسی 320×240 نقطه ای این دستگاه به راحتی می توان به پارامترهای گوناگون دسترسی داشت. به لطف خاصیت طبقه بندی صداها، جستجو کردن، پیدا کردن و انتخاب نمودن صداها بسیار آسان شده است، همانگونه که این امر برای افکت ها، الگو ها و Pattern های درام، آرپژیاتور ها و حتی صداهای خام دستگاه نیز قابل اجرا است. هیچ یک از کیبورد های هم رده M50 چنین قابلیت و انعطاف پذیری را ندارند. پس می توانید همین امروز یکی از این دستگاه را تهیه نموده و موسیقی خود را درست کنید!
اجرای Plug-In
دستگاه M50 قابلیت اجرای صداها را هم به صورت مجزا و هم با استفاده از قابلیت Plug-In دارد. برای ویرایش یک صدا با قابلیت جزئیات بیشتر و دقیق تر با استفاده از امکانات گرافیک بر روی کامپیوتر، می توان از خصوصیات Plug-In استفاده نمود. قابلیت Plug-In امکان ویرایش صداهای M50 را در درون برنامه های صوتی کامپیوتر، موسوم به DAW می دهد ( VST، Audio Units و فرمت RTAS ) . با استفاده از این امکان ، می توان صداهای دلخواه استفاده شده در یک قطعه موسیقی ساخته شده را ویرایش نموده و این صداها به عنوان قسمتی از اطلاعات همان فایل موسیقی، در درون فایل مربوطه ذخیره شوند و دیگر به هنگام پخش مجدد نیازی به تغییرات صدای مورد نظر توسط نرم افزار کامپیوتری نیست. دستگاه M50 همچنین از وسیله ذخیره سازی بسیار راحت و ارزان SD card برخوردار است.
[تصویر:  m50_pic21.png]
M50 Editor running as a plug-in
[تصویر:  M50_USBSD.png]
زندگی عمل کردن است... این شکر نیست که چای رو شیرین می کند بلکه قاشقی ست که چای رو هم میزند.
 سپاس شده توسط totiya206 ، abbasnaeij ، صالح غلامیان ، mbmm ، 1mosafer ، پویاکرگ 500 پ
پاسخ با نقل قول
 



ابزار موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تنظیمات موضوع
پرش به انجمن:



Top
موزیکسازان از بهار سال 1392 در جهت پیشرفت موسیقی کشور فعالیت خود را آغاز کرده است. این سایت در ساماندهی وزارت ارشاد ثبت گردیده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. کلیه ی حقوق برای موزیکسازان مرجع تخصصی موسیقی ایران محفوظ میباشد.
logo-samandehi