خوش آمدید، میهمان گرامی!

زمان کنونی: 08-12-2016، 08:30 AM


 
امتیاز موضوع:
  • 19 رأی - میانگین امتیازات: 3.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارسال: #1
24-07-2013، 04:14 AM - (آخرین ویرایش در این ارسال: 24-07-2013، 10:08 AM، توسط صالح غلامیان.)
محمد سعادتمند آفلاین
کاربر علاقمند
کاربر سایت
*
ارسال‌ها: 21
تاریخ عضویت: Jul 2013
اعتبار: 6
سپاس ها 199
سپاس شده 144 بار در 21 ارسال
محل سکونت:
 
ورک استیشن trinity


در سال 1995، قدرتمند ترین سیستمی که انسان میتوانست تصور کند پا به عرصه ظهور گذاشت. قبل از آنکه بخواهیم قدرت این سیستم را تصور کنیم، بخاطر بیاوریم که سال 1995، چه سالی بود؟ حتما ویندوز 95 را بخاطر دارید. و همینطور به خاطر دارید که مشخصات کامپیوتر ها در چه سطحی بود؟ 8 مگابایت رم، 200 الی 500 مگابایت هارد و مونیتور 15 اینچ تیوپی (CRT) و ....

در آن سال اولین ورکستیشن دنیا با صفحه لمسی (Touch Screen) بنام KORG Trinity متولد شد. مجهز به صدا ساز ACCESS و امکاناتی عجیب که در زمان خود باور نکردنی بود. ولی چرا اسمش را ترینیتی گذاشتند؟ نام ترینیتی (Trinity) یا به عبارتی "سه گانه پرستی" (پسر پدر روح القدس)، به دلیل وجود سه توانائی عجیب بر روی این محصول گذاشته شد. توانائی هائی که پس از 10 سال، هنوز در کمتر محصولی به تنهائی به چشم میخورد، چه رسد به تجمیعش. محصولی که تولیدش استمرار نیافت و قابلیت های آن در محصولات نسل بعد نیز اضمحلال یافت. براستی آن قابلیت ها چه بودند که اینگونه شرکت سازنده را به پرستیدنش وادار کرد؟


[تصویر:  KORG_Trinity.gif]

1- توانائی صدا سازی بر اساس مدلسازی فیزیکی:
این سیستم قادر بود تا با همکاری تعداد زیادی پردازشگر سیگنال دیجیتال (Digital Signal Processor)، صدائی مبتنی بر هندسه و فیزیک سازهای آکوستیک تولید کند. در اغلب ساز ها، صدا ها نمونه گیری شده و باز سازی میشوند و یا شبیه سازی میشوند. ولی در این سیستم، سازها بصورت معادلاتی که بر اساس فیزیک و هندسه ساز تولید شده اند، تعریف شده و کاربر میتواند با تغییر ابعادی، تغییر محیط و شرایط کار کرد آن ساز، صدای ساز مورد نظر خود را تولید کند. در این نوع صدا سازی، پیشینه ای همانند صدای ضبط شده از ساز مورد نظر وجود ندارد، و تنها و تنها فیزیک ساز است که تولید صدا میکند. البته توسط این سیستم، صدا هائی که وجود خارجی در جهان بیرون ندارند نیز تولید میشود.

2- وجود یک میکسر کاملا دیجیتال:
امکان ضبط و پخش همزمان صدای های زنده از طریق میکروفن یا لاین (Line) یا ورودی خروجی دیجیتال سیمی (S/P DIF) یا نوری (Optic)، در حین استفاده از سکوئنسر سیستم، و سینک (Sync) با سیستم میدی به همراه استفاده از 10 افکت پروسسور مجزا. بصورتی که به غیر از دو افکت پروسسور اصلی، 8 افکت پروسسور انتخابی و اضافه شونده به کانال های مختلف، میتوانست بیش از نیاز کار بر را برآورده کند. جالب اینکه با توجه به درگاه اسکازی (SCSI) و وجود هارد دیسک و سامانه هائی نظیر زیپ (ZIP)، سی دی (Compact Disk)، سامانه های PCMCIA و .... میتوانستید ساعتها صدای زنده و میدی را همزمان و پیوسته و بدون انقطاع رکورد کنید و حتی در حال رکورد صدا را با تاثیر افکت بشنوید.

3- صدا ساز ACCESS:
تولید صدا به واسطه وجود موتوری قدرتمند، که نسبت به گذشته بی نظیر بود و در مقابل آینده بی بدیل. پیش از این سیستم، موتور های صدا ساز از نوع AI و AI2 بودند که برای مثال در KORG M1، و KORG O1W و همچنین KORG X3 و KORG N364 بکار برده شده اند. و پس از آن نیز به HI تغییر یافتند، همانند خانواده KORG Triton که به سیستم HI مجهز اند. ولی سیستم ACCESS تنها به KORG Trinity اختصاص یافت و به مدل های بعدی انتقال نیافت. اگر چه در سیستم HI از برخی از مشخصه های ACCESS نیز استفاده شده است لیکن این سیستم متکامل شده ی AI2 است و ربطی به ACCESS ندارد. کنترل های قدرتمندی که بر روی صدا تاثیر گذار بود، دیگر بر روی مدل های بعدی همراه نشدند. این که چرا شرکت کرگ به این گونه عمل کرد، بر ما پوشیده است.
زندگی عمل کردن است... این شکر نیست که چای رو شیرین می کند بلکه قاشقی ست که چای رو هم میزند.
 سپاس شده توسط سعید جوادی ، abbasnaeij ، Amir-Ariya ، totiya206 ، 1mosafer ، aligole ، پویاکرگ 500 پ
پاسخ با نقل قول
 



ابزار موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تنظیمات موضوع
پرش به انجمن:



Top
موزیکسازان از بهار سال 1392 در جهت پیشرفت موسیقی کشور فعالیت خود را آغاز کرده است. این سایت در ساماندهی وزارت ارشاد ثبت گردیده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. کلیه ی حقوق برای موزیکسازان مرجع تخصصی موسیقی ایران محفوظ میباشد.
logo-samandehi