خوش آمدید، میهمان گرامی!

زمان کنونی: 19-11-2017، 08:20 PM


 
امتیاز موضوع:
  • 50 رأی - میانگین امتیازات: 2.58
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارسال: #41
06-01-2015، 11:31 PM -
پادشاه آفلاین
کاربر علاقمند
کاربر سایت
*
ارسال‌ها: 14
تاریخ عضویت: Nov 2014
اعتبار: 0
سپاس ها 9
سپاس شده 10 بار در 5 ارسال
محل سکونت: کرمان
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای


سلام علی آقا
کمی در مورد باس و تریبل کردن توضیح میدید ؟ مثلا وقتی ولوم بیس رو کم یا زیاد میکنم آیا فقط محدوده صدای بیس رو تغییر میده یا اینکه کل محدوده رو در بر میگیره ؟ اینجوری بگم که اگه حد وسط و نرمال رو صفر در نظر بگیریم آیا وقتی ولوم تریبل رو روی منفی 2 قرار بدید این کیفیت صدا برابری میکنه با مثبت 2 ولوم بیس ؟ آیا کیفیت صدا و فرکانس بدست آمده یکی است یا نه ؟ امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #42
01-08-2015، 06:30 PM - (آخرین ویرایش در این ارسال: 01-08-2015، 06:31 PM، توسط protools.)
protools آفلاین
کارشناس صدابرداری (علی موغاری)
عضو ویژه
****
ارسال‌ها: 51
تاریخ عضویت: May 2013
اعتبار: 11
سپاس ها 57
سپاس شده 261 بار در 45 ارسال
محل سکونت: قم
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای


سلام و پوزش بابت تاخیر در پاسخ

خیر یکی نیست - ظاهرا بین منفی 2 تا متبت 2 دقیقا 4 رانینز فاصله هست و این کاملا بستگی داره که ولوم تریبل و بیس شما چند کیلویی باشه

تا بشه مقدار کم و زیاد شدن و تاثیر را بر master out put مشخص کرد که البته بطور مثال کم کردن بیس نشانه زیاد شدن تریبل نیست .

بیس از کل صدای خروجی کاهش یافته و البته باید در نظر گرفت مقدار فرکانس in put شما چقدر باشه و اینکه بیس یا تریبل در کل فضا تاثیر

گذار هست یا خیر هم جواب خیر هست . و این دقیقا بستگی داره به نوع فضا و مقدار اینچ و دیافراگم پروتکل باندهای شما که غالبا 2way

هستند و این سری از باند ها که فقط شامل تیوتر و ساب ووفر هستند غالبا بین 60 تا نهایتا 160 دسیبل مقدار حد و فرکانس پرتاب صداشونه

. ولی در باند های 3 way قضیه متفاوت هست چون مید رنج اضافه شده و تفکیک بهتر صورت میگیره و علاوه بر صدایی بهتر دسیبل هم

افزایش یافته . پس برد( فرکانس دسیبل )یا در آمیانه مقدار پرتاب صدا بیس یا تریبل هم بیشتر شده است .ولی در اصول مسترینگ صدا پایه و

الگو همان چیدمان اکو لایزری فلت هست و هر لاین ورودی بصورت مجزا تریبل و بیس و میدرنجش تنظیم بشه بهتره و صدای کل روی flat باشه .


امیدوارم جوابتون رو گرفته باشین .
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #43
10-10-2015، 03:30 AM -
asj1370 آفلاین
کاربر جدید
کاربر سایت
ارسال‌ها: 1
تاریخ عضویت: Oct 2015
اعتبار: 0
سپاس ها 0
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
محل سکونت: تهران
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای


علی آقا میشه توضیح بدید برای سخنرانی و قرآن چه افکت هایی باید استفاده کرد؟ آیا باید کاملا بدون افکت باشه؟ یا مثلا میشه برای سخنرانی یه افکت تکرار خیلی کم گذاشت؟ اگر افکت خاصی به نظرتون بهتر میاد بفرمایید-مدل دستگاه هم دایناکورد 1000
 سپاس شده توسط protools
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #44
15-10-2015، 07:31 PM - (آخرین ویرایش در این ارسال: 16-10-2015، 12:33 PM، توسط protools.)
protools آفلاین
کارشناس صدابرداری (علی موغاری)
عضو ویژه
****
ارسال‌ها: 51
تاریخ عضویت: May 2013
اعتبار: 11
سپاس ها 57
سپاس شده 261 بار در 45 ارسال
محل سکونت: قم
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای


[align=CENTER]سلام . اغلب دوستان بدون افکت میزارن . البته سلیقه ایست و شما میتونی افکت شماره 5 داینا رو که reverb hall هست یعنی سالنی رو بزاری ولی با مقدار کم .

با فرا رسیدن ماه محرم و داغ شدن بازار سیستم صوت و صدابرداری مداحی و اینکه تعدادی از دوستان پیام خصوصی داده بودند و سوالاتی رو مطرح کرده بودند در اینجا جوابگو هستم ::::

سوال اساسی ::::
افکت پینگ پنگی که الان معروف هست و مداح ها دوست دارند در دایناکورد سری 3 چطوری درست میشه ::::
جواب :::::
مثال برای یک فضای سر پوشیده 200 متری و 150 نفر جمعیت و سرو صدا و هم همه نسبتا زیاد
افکت شماره 50 و شماره 60 را انتخاب میکنید ---در قسمت منو و ادیت افکت گزینه fer delay یا همون فرکانس تاخیر را روی 465 کیلو هرتس برای هر دو افکت یک و دو میزاریم
- گذینه feed back ( بازخوردهای صدا) را روی 29 یا 30 میزارین ( برای هر دو افکت )
نکته : هرچه فضای شما شلوغ تر و هم همه بیشتر فرکانس بالا تر (تا حدود 480 کیلو هرتس نهایتا) .
و هر چه سکوت و ارامش بیشتر فرکانس کمتر از 465( نهایتا تا 460 )
به ازای هر 15 متر فضای بیشتر 1 عدد به فید بک 30 اضافه میشه ( تا نهایتا 38)
به ازای هر 15 متر فضای کمتر 1 عدد از فید بک 30 کمتر میشه ( تا نهایتا 26)

پس فید بک بین 26 تا 38 هست و و فرکانس بین 460 تا 480 هست و

[size=large]نباید بیشتر یا کمتر بشه
استاندارد 200 متر و 150 نفر فید بک 30 و فرکانس دیلی 465 هست برای هر دو افکتور
افکت ها هم که 50 و 60 شد
ولوم های کشویی افکت هم 50 در صد باز باشن یا نهایتا تا خط 0
 سپاس شده توسط صالح غلامیان
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #45
18-10-2015، 07:05 PM -
محسن ح آفلاین
کاربر جدید
کاربر سایت
ارسال‌ها: 1
تاریخ عضویت: Oct 2015
اعتبار: 0
سپاس ها 0
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
محل سکونت: اراک
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای



یا سلام وخسته نباشی ببخشید من یک دستگاه دایناکورد 1000سری 3 برای هیئت خریداری کردم البته دو عدد باند dbاکتیو هم خریداری کردم میشه راجع به کار کردن با این دستگاه من را راهنمایی کنید در ضمن من تازه کار هستم ممنون
 سپاس شده توسط protools
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #46
21-10-2015، 05:40 PM -
protools آفلاین
کارشناس صدابرداری (علی موغاری)
عضو ویژه
****
ارسال‌ها: 51
تاریخ عضویت: May 2013
اعتبار: 11
سپاس ها 57
سپاس شده 261 بار در 45 ارسال
محل سکونت: قم
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای


دوست عزیز در پست های قبلی این تایپیست اطلاعاتی در مورد کار با دایناکورد تری + فایل pdf هست لطفا کامل مطالعه بفرمایید .
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #47
18-06-2016، 05:59 PM -
yazdawn آفلاین
کاربر جدید
کاربر سایت
ارسال‌ها: 1
تاریخ عضویت: Jun 2016
اعتبار: 0
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
محل سکونت: tehran
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای



اقا لینک خرابه. میخوام این ویدیو اموزشیو
پاسخ با نقل قول
 



ابزار موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تنظیمات موضوع
پرش به انجمن:



Top
موزیکسازان از بهار سال 1392 در جهت پیشرفت موسیقی کشور فعالیت خود را آغاز کرده است. این سایت در ساماندهی وزارت ارشاد ثبت گردیده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. کلیه ی حقوق برای موزیکسازان مرجع تخصصی موسیقی ایران محفوظ میباشد.
logo-samandehi