خوش آمدید، میهمان گرامی!

زمان کنونی: 05-12-2016، 03:00 PM


 
امتیاز موضوع:
  • 46 رأی - میانگین امتیازات: 2.48
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارسال: #1
26-05-2013، 01:18 PM - (آخرین ویرایش در این ارسال: 26-05-2013، 02:00 PM، توسط protools.)
protools آفلاین
کارشناس صدابرداری (علی موغاری)
عضو ویژه
****
ارسال‌ها: 51
تاریخ عضویت: May 2013
اعتبار: 11
سپاس ها 57
سپاس شده 261 بار در 45 ارسال
محل سکونت: قم
 
اصول صدابرداری حرفه ای


با سلام خدمت همه کاربران محترم

در این تایپیست قصد داریم در مورد مبانی و اصول صدابرداری و اصطلاحات

بحث و گفت و گو کنیم



[تصویر:  40953010689126277793.jpg]
 سپاس شده توسط سعید جوادی ، صالح غلامیان ، سعید شهباز ، رضا اعتمادی ، aligole ، 1mosafer
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #2
26-05-2013، 01:36 PM - (آخرین ویرایش در این ارسال: 26-05-2013، 02:09 PM، توسط protools.)
protools آفلاین
کارشناس صدابرداری (علی موغاری)
عضو ویژه
****
ارسال‌ها: 51
تاریخ عضویت: May 2013
اعتبار: 11
سپاس ها 57
سپاس شده 261 بار در 45 ارسال
محل سکونت: قم
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای


در ابتدا به مشکلات شایع و راهکارهای مقابله با ان میپردازیم


دلیل سوت کشیدن در یک سیستم صوتی چیست ؟

فرکانس صدا از 3 ناحیه تشکیل می شود


فرکانس بالا

High Frequency
  • فرکانس میانی
    Mid Frequency

    فرکانس پایین
    Low frequency


    [تصویر:  38027419175456330202.jpg]
هر صدای قابل شنود برای گوش انسان با توجه به این سه ناحیه فرکانسی ،یک نمونه از صدا را برای ما تشکیل می دهد.نمودار صدا از دو مشخصه هرتز و دیبی تشکیل می گردد که هر صدا به نوبه خود دارای یک نمودار خاص می باشد.صداهای زیر ، مید و بم نمونه هایی همچون شکل های زیر را دارند.


[تصویر:  47166909303354188500.jpg]


بلندگوهای
Two Way

بلندگوهایی که از ووفر و تیوتر تشکیل میشوندفرکانس های

High mid,High

را توسط تیوتر و فرکانس های

Low,Lowmid

را توسط وفر پخش مینماید.

اگر نمودار تشکیل شده از صدایی که از تیوتر پخش می شود،دیبی اش بالاتر از حدی باشد که قابل پخش در تیوتر باشد سیستم صوتی ما صدای سوت بلندی از خود پخش میکند.که اگر سریعا این صدای سوت برطرف نگردد باعث آسیب جدی در سیستم به خصوص در سیم پیچ تیوتر میگردد.یکی از رایج ترین دلایلی که دیبی صدایی که از تیوتر پخش میشود بالا میرود،
فید بک
Feed back
صدا می باشد بدین معنی که صدایی که از بلندگو برای بار اول پخش می شود،میکروفن دریافت می کند و پس از تقویت،دوباره همان صدا به بلندگو میرسد و دوباره میکروفن همان صدا را از طریق بلندگو دریافت می کند و این عمل همچنان ادامه دارد و در هر مرحله صدای سوت بصورت پلکانی شدید تر می گردد.

برای جلوگیری از سوت کشیدن بلندگوها نباید دیبی فرکانس بالا(صدای زیر)را بالا برد.ولوم Gain و High Frequency رابطه مستقیم با فرکانس بالا دارد و میتوان ضریب این دو ولوم را در هنگام سوت کشیدن پایین آورد.


ادامه دارد........


 سپاس شده توسط سعید جوادی ، shahin_music ، صالح غلامیان ، Milad ، سعید شهباز ، رضا اعتمادی ، aligole ، aminn ، active music ، 1mosafer ، namin music ، manglikhah ، zara man
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #3
26-05-2013، 01:51 PM - (آخرین ویرایش در این ارسال: 26-05-2013، 02:20 PM، توسط protools.)
protools آفلاین
کارشناس صدابرداری (علی موغاری)
عضو ویژه
****
ارسال‌ها: 51
تاریخ عضویت: May 2013
اعتبار: 11
سپاس ها 57
سپاس شده 261 بار در 45 ارسال
محل سکونت: قم
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای



نواحی فرکانس صدا


صدا نیز همچون دیگر امواج , به صورت موج رفت و برگشتی در محیط منتشر می شود.که اصطلاحا به این نوع موج موج سینوسی گویند .امواج دارای یک مشخصه فیزیکی هستند که به آن فرکانس گویند . فرکانس میزان رفت موج و برگشت آن به حالت قبلی را در واحد معیینی از زمان مثل ثانیه معیین می کند . واحد سنجش فرکانس " هرتز " می باشد که اختصارا آنرا HZ می نویسند.


نواحی فرکانسی :

بالا: (High Frequency)


فرکانسهایی که از 1KHZ بالاتر هستند را فرکانس های بالا می نامند . مانند صدای , سنج در موسیقی( سنج یک ساز است ) یا صدای به هم خوردن لیوان یا صدای شکستن شیشه و ...


میانی: (Midrange )


فرکانسهایی که بین 250 هرتز تا 1 کیلو هرتز هستند را میانی می نامند . مانند صدای صحبت معمولی انسان یا صداهای معمولی اطراف ما .


پایین: ( Low frequency )

فرکانسهای پایین 250 هرتز را فرکانس ناحیه پایین می نامند . مثل صدای طبل . صدای بسته شدن محکم درب , صدای به هم خوردن دو جسم بزرگ وسنگین و ... که عموما صدا هایی پر انرژی هستند و ددر محیط شنیداری هنگام پخش این فرکانس احساس لرزش میکنیم .

آهسته‌ترین صدایی را که انسان می‌تواند بشنود آستانه شنوایی و بلندترین صدایی که انسان می شنود را آستانه دردناکی می‌نامند. گوش انسان صوتهایی را می‌شنود که بسامد آنها بین ۲۰ تا ۲۰۰۰۰ هرتز باشد.حیواناتی مثل خفاش و سگ می توانند صداهایی با فرکانس های بالاتر از حد طبیعی شنوایی انسان را بشنوند. ما هیچ وقت صدای مورچه را نمی شنویم زیرا پایین تر از حدی است که دستگاه شنوایی ما قادر به شناخت آن است . همچنین بالای بیست کیلو هرتز را نمی توانیم بشنویم واین صدای خفاش است که بسیار بلندتر از حد شنوایی ماست


[تصویر:  92053528201911036644.jpg]

ادامه دارد .........
 سپاس شده توسط سعید جوادی ، shahin_music ، صالح غلامیان ، سعید شهباز ، aligole ، active music ، رضا اعتمادی ، 1mosafer ، namin music
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #4
26-05-2013، 02:47 PM - (آخرین ویرایش در این ارسال: 26-05-2013، 02:49 PM، توسط protools.)
protools آفلاین
کارشناس صدابرداری (علی موغاری)
عضو ویژه
****
ارسال‌ها: 51
تاریخ عضویت: May 2013
اعتبار: 11
سپاس ها 57
سپاس شده 261 بار در 45 ارسال
محل سکونت: قم
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای



بهترین برندهای سیستم صوت و ملزومات ( باند - ساب -میکروفون - پاور میکسر و ... )

برای گروه های موزیک کدامند


تحقیقات نشان داده بیشترین استفاده و محبوبیت برای مدل ها و برند های زیر میباشد


پاور میکسر دایناکورد 1000 سری 2 و 3 و بهرینگر5000

[تصویر:  09270783532076217042.jpg]


[تصویر:  66178828263307394676.jpg]


[تصویر:  99765026775260501140.jpg]



انواع باند ها


EV ZX5

[تصویر:  04306300966223275180.jpg]

MONTARBO W17 A


[تصویر:  94423146681761425079.jpg]


rcf art 725A

[تصویر:  86122866149681305841.jpg]

jbl eon

[تصویر:  53698322703373667064.jpg]

[تصویر:  20648402966399957481.jpg]

ev sx300

[تصویر:  51531232631100162649.jpg]
 سپاس شده توسط سعید جوادی ، shahin_music ، صالح غلامیان ، سعید شهباز ، رضا اعتمادی ، aligole ، active music ، 1mosafer ، namin music
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #5
26-05-2013، 02:56 PM - (آخرین ویرایش در این ارسال: 26-05-2013، 03:09 PM، توسط protools.)
protools آفلاین
کارشناس صدابرداری (علی موغاری)
عضو ویژه
****
ارسال‌ها: 51
تاریخ عضویت: May 2013
اعتبار: 11
سپاس ها 57
سپاس شده 261 بار در 45 ارسال
محل سکونت: قم
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای


ادامه .....



میکروفون ها


سکاکو بدلیل قیمت خوب و مقاومت بالا ( ارزان )

[تصویر:  73105293384738874620.jpg]


سنایزر بدلیل قدرت کپسول و شفافیت بالا ( گران قیمت)


[تصویر:  28831334395099649641.jpg]


شور بدلیل قدرت و کیفیت عالی ( اگر اصل پیدا شود قیمت بالا )

[تصویر:  26175058671948852373.jpg]

[تصویر:  75688925619129006757.jpg]

ادامه دارد .......
 سپاس شده توسط shahin_music ، سعید جوادی ، صالح غلامیان ، سعید شهباز ، رضا اعتمادی ، aligole ، active music ، 1mosafer ، namin music
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #6
26-05-2013، 03:34 PM - (آخرین ویرایش در این ارسال: 26-05-2013، 03:38 PM، توسط protools.)
protools آفلاین
کارشناس صدابرداری (علی موغاری)
عضو ویژه
****
ارسال‌ها: 51
تاریخ عضویت: May 2013
اعتبار: 11
سپاس ها 57
سپاس شده 261 بار در 45 ارسال
محل سکونت: قم
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای



واکاوی سوت کشیدن و صدای نا مطلوب ( برای تمام فضاها و اجراها )

هم مداحی و هم موزیک





اگر ضریب تقویت صدا به حدّی بالا باشد که صدا از خروجی باند به اندازه مساوی یا بیشتر، به میکروفون برسد، از باندها صدای سوت کشیدن پخش می شود. گاهی سوت کشیدن را تأثیر مغناطیسی باند بر میکروفون می نامند، اما توضیح دقیقتر برای مقوله سوت همان پیچش صداست.

[b]به نسبت به زیاد بودن ولوم صدای دستگاه باید باند از میکروفون فاصله داشته باشد، یعنی هرچه صدا بالاتر می رود فاصله باند و میکروفون هم باید بیشتر بشود.
اما سوت کشیدن دستگاه هم ظرافتهایی دارد که به آنها توجّه کنید:
1. انواع سوت کشیدن ها: شاید شما تنها یک مدل از سوت کشیدن به گوشتان رسیده باشد و آن هم سوت با صدای تیز و به شکل جیغ کشیدن! اما دقّت داشته باشید، فرکانس سوت کشیدن ها می تواند متفاوت باشد. در حقیقت آن فرکانسی از صدا که از دیگر فرکانسها قوی تر است، در باندها می پیچد و ایجاد سوت می کند. امتحان کنید: ولوم زیر را زیاد کنید تا دستگاه سوت بکشد، سوت آن چگونه است: زیر! حال ولوم زیر را ببندید و ولوم بم را باز کنید تا اینکه صدا سوت بکشد، سوت آن بم است و مثل صدای بوق قطار یا کشتی است و شیشه ها را می لرزاند. حال هر دو ولوم زیر و بم را ببندید و صدا را زیاد کنید تا دستگاه سوت بکشد، صوت آن بوق است. اگر از بلندگوی بوق هم استفاده کنید صوت آن حتماً بوق خواهد بود.
حال زیر و بم را در وسط بگذارید و میکروفون را نزدیک باند کنید و میکروفون را در زاویه های مختلف باند بچرخانید، چه اتّفاقی می افتد؟ بله، شاهد انواع مختلف صوت کشیدن ها خواهید بود! علّت آن هم این است که باند به زاویه های مختلف فرکانسهای مختلفی ارسال می کند و در کناره های باند صدا بم تر است تا در روبروی آن.
دقّت بفرمایید: مخصوصاً در فضاهایی که صدا می پیچد (فضاهای خالی و بسته) احتمال سوت کشیدن صدای بم زیاد است و فرکانسهای پایین بیشتر بازتاب پیدا می کنند، اما در فضاهای دیگر بم و پُری صدا در برخورد با اشیاء صداگیر فیلتر می شوند.
نتیجه: از این نکات می توان چنین استفاده کرد: وقتی شما نیاز دارید که ولوم صدا را زیاد کنید اما سوت کشیدن باندها این اجازه را به شما نمی دهد، لازم نیست ولوم صدا را کم کنید، بلکه کافی است که آن فرکانسی را که ایجاد سوت می کند کم کنید، اگر سوت زیر است ولوم زیر را کم کنید و اگر بم است ولوم بم را کم کنید. بدین ترتیب صدای مطلوب خود را دریافت خواهید نمود. البته در کم کردن ولوم زیر افراط نکنید، زیرا برخی اوقات کیفیت مهمتر از حجم صداست و شما باید ولوم صدا را کم کنید نه ولوم زیر را.
2. سوت کشیدن با تأخیر فاصله زمانی: در دو حالت صدا کمی با تأخیر سوت می کشد. شما میکروفون را خاموش می کنید، وقتی که روشن می کنید کم کم صدای سوت کشیدن بالا می رود و بعد از چند لحظه به اوج آن می رسد. این دو حالت از این قرارند: 1. هنگامی که سوت کشیدن به خاطر زیاد بودن ولوم اکو باشد، نه زیاد بودن ولوم اصلی صدا! آری زیاد کردن بیش از حد اکو نیز می تواند عامل سوت کشیدن باشد 2. در فضای باز و فاصله طولانی که پیچش صدا با تأخیر زمانی صورت می پذیرد، اگر ولوم را زیاد کنید که با وجود فاصله زیاد باز باندها سوت بکشند، این سوت کشیدن با کمی تأخیر زمانی همراه خواهد بود.
3. فرکانسهای با برد بالاتر: یکی از علل اینکه معمولاً صدای زیر سوت می کشد این است که صدای زیر برد بیشتری دارد و در طول فاصله مکانی طراوت خود را حفظ می کند. فرکانسهایی که یک بوق پخش می کند (ظاهراً) بیشترین برد را دارند، به همین خاطر هم هست که در مکانهای سر باز از بوق استفاده می شود.
به حکم این قاعده معلوم می شود که میکروفونهای یقه ای چرا بیشتر از میکروفونهای دیگر صوت می کشند. میکروفونهای یقه ای (با وجود اینکه حساسیت بالایی دارند و صدا را خوب می گیرند اما:) صدایی نسبتاً بوق دارند و نباید صدای آنها را از حدّی بیشتر کرد، و إلا سوت می کشند.
4. تأثیر زاویه باند: به جز آنچه تذکّر دادیم، که باند به زاویه های مختلف صداهای مختلفی عرضه می کند، توجّه به این نکته هم ضروری است که عمده صدای یک باند در بخش جلوی آن است، یک باند چنگ 80 درصد صدای خود را به 20 درصد مقابل می دهد. یک میکروفون چنگ هم 80 درصد صدای خود را از 20 درصد مقابل تحویل می گیرد. بنا بر این: زاویه مقابل میکروفون را به سمت زاویه مقابل باند نگیرید، که در آن صورت احتمال صوت کشیدن چندید برابر می شود.
5. سوت کشیدن با صدای فیدبک: گاهی در فضاهای بسته سوت کشیدن به خاطر صدایی است که در فضا می پیچد، مثلاً باند به طرف دیوار است، صدای آن با برخورد به دیوار بازتاب می کند و بازگشت صدای آن موجب سوت کشیدن می شود، اینگونه سوتها بیشتر به نحوه نیش سوت نمایان می شوند و در پسوند صدای خواننده یک صدای سوت کشیدن به صورت مقطعی به گوش می رسد. در این موارد شما چاره ای ندارید جز اینکه صدا را کم کنید، یا جای میکروفون را عوض کنید و به جایی انتقال دهید که بازگشت صدا به آنجا کمتر است.
در استودیوهای صدا برداری برای مقابله با فیدبک صدا در فضا، از ابرهای مخصوص صداگیر استفاده می شود و به وسیله آنها فضا را آگوستیک می کنند. شاید اگر در یک استودیو فریاد بزنید صدای خودتان را نشنوید. پیچش صدا در استودیو از فضای باز هم کمتر است!
به هر حال شما برای اگوستیک کردن فضا می توانید از پرده های پارچه ای استفاده کنید. البته دقّت کنید که شما حقّ ندارید پرده یا پارچه ای که مانع رد شدن هوا است جلوی باندها بکشید، این کار صدای باندها را خفه می کند. در یک مجلس یک نفر برای مقابله با سوت کشیدن باند، آن باند را درون کاور آن قرار داده بود، در آخر مجلس آن باند پاره شد!
به هر حال شما اگر می خواهید صدا همهمه نداشته باشد و زنده و سرحال باشد، فضایتان را آگوستیک کنید و اجازه ندهید صدا در فضا بپیچد. جهت باندها هم در این مقوله موثر است.
6. تأثیر وضعیت نامناسب میکروفون بر سوت صدا: گاهی مداحها با نحوه به دست گرفتن میکروفون مایه سوت کشیدن آنها می شوند. وقتی یک مداح دست خود را بر سر میکروفون حلقه می زند، ناخواسته عامل بوق شدن صدا و سوت کشیدن باندها شده است، وقتی یک مداح میکروفون را در حلق خود فرو می کند، فضای دهان او می تواند عامل بازتاب صدا و صوت کشیدن باندها باشد، وقتی یک مداح میکروفون را در دست خود به گونه ای کج می گیرد که سر آن به طرف باندها قرار می گیرد (نه به طرف دهان خود) توقّعی جز سوت کشیدن نداشته باشید.
میکروفون وسط هم که گاهی برای بهبود کیفیت صدابرداری در مجالس کار گذاشته می شود، از عوامل سوت کشیدن باندهاست، مگر اینکه میکسر خود را به گونه ای تنظیم کنید که صدای میکروفون وسط فقط به سمت aux خروجی برود و به سمت باندها نرود! این کار شدنی است، کمی با میکسر ور بروید تا یاد بگیرید.
7. اگر به دور کپسول میکروفون یک چسب بپیچید، بزرگترین اشتباه را کرده اید. سعی کنید اصلاً سر میکروفون را باز نکنید. اگر هم باز کردید به کپسول آن اصلاً دست نزنید که ذره ذره­ی آن بر روی کیفیت حساس است. آیا می دانید کاغذی که دور کپسول پیچیده شده است چه تأثیر شگرفی بر روی کیفیت میکروفون دارد؟! حال اگر کسی ریتم آن کاغذ را به هم بزند، یا آن را بکَند و به جای آن نوار چسب بپیچد، صدا چه خواهد شد؟ امتحان کنید. البته ابتدا صدا را کم کنید تا سوت کشیدن صدا شما را زیاد آزار ندهد!!!
8. نوع میکروفونی که شما از آن استفاده می کنید در سوت کشیدن باندها مؤثر است. حساسیت و گیرایی میکروفون، رنج فرکانسی آن و امپدانس آن همه در سوت گیر بودن آن مؤثرند.
9. تعداد پری های دستگاه: بین دستگاه سازها مشهور است که هرچه ردیف صف پری های یک دستگاه بیشتر باشد و صدا از میکروفون تا پاور از آی سی های متعدّد تری رد بشود، گیرایی دستگاه بالاتر می رود و سوت کشیدن آن کمتر می شود. مثلاً دستگاه چنگ چون از آی سی های بیشتری در پری استفاده کرده است، کمتر سوت می کشد.
با این توضیح اگر زیر دست شما یک میکسر باشد که فیش (insert) داشته باشد، می توانید از آن برای طولانی کردن مسیر صدا استفاده کنید. با فرو کردن یک نری در این فیش (که برای هر ردیف از میکروفون وجود دارد) صدای آن ردیف قطع می شود (البته این فیش استریو است و ورودی و خرجی دارد، ما با خروجی آن کار داریم).
میکروفون را به عنوان نمونه، در ردیف یک فرو کنید، از فیش (insert) در همان ردیف به ورودی aux ردیف دو فیش بزنید و تنظیماتتان را با ردیف دوم میکروفون انجام دهید.
برای سوت نکشیدن باندها:
1. صدا را تنظیم کنید. هیچگاه شما مجبور نیستید که صدا را تا لب سوت کشیدن زیاد کنید. بنا بر این صدا یا زیر (یا هر فرکانسی که مایه سوت کشیدن است) را کمی کم کنید، تا جایی که صدا هیچ مایه سوت کشیدن نداشته باشد. بسیاری از تنظیم کنندگان کیفیت را فدای صدای زیاد می کنند که این اصلاً کار درستی نیست.
۲. جای باندها را درست تنظیم کنید به نحوی که صدای باند به طرف جمعیت هدایت شود، ولی زیاد به طرف میکروفون برود.
2. فضا را آگوستیک کنید. اگر صدا در فضای شما می پیچد شما باید فضایتان را اصلاح کنید. زمین را مفروش کنید، به دیوارها لایه ای از ابر یا پارچه بکشید و از این گونه وسایل صداگیر استفاده کنید. جمعیت در یک فضا نیز بر فیدبک آن فضا تأثیر فراوان دارد.
3. از میکروفون مناسب استفاده کنید که گیرایی کافی داشته باشد. از دستگاهی که رنچ فرکانسی مناسب دارد استفاده کنید، دستگاه چنگ با اینکه صدایی تیز و شفاف دارد اما سوت گیر نیست، چون فرکانس زیر آن تنها 10 کیلو هرتز و 1.5 کیلوهرتز است و فرکانسهای دیگر آن چندان زیاد نیستند.
4. یکی از ترفندهایی که باعث می شود باندها کمتر سوت بکشند این است که باندها را روبروی هم قرار دهید. باندها روبروی همدیگر صدای همدیگر را از جهت مغناطیسی خنثی می کنند و صوت کشیدن کاهش می یابد. این کار امتحان شده است اما دقّت کنید که به دستگاه شما فشار می آورد. پس اگر این کار را با باندهایتان کردید، تعداد باندهایتان را کاهش دهید تا به دستگاهتان فشار وارد نشود.
5. تعداد باندها در سوت کشیدن باندها تأثیر گذار است. به نظر عدّه ای زیاد شدن باندها سوت کشیدن را کاهش می دهد. البته احتمالاً در فضایی که بازتاب صدا زیاد است، تعداد کم باندها سوت کشیدن را کاهش دهد.
6. مشهور است که دستگاههای قوی سوت گیر تر هستند. برای دستگاههای قوی تر باید تعداد باندها را افزایش داد. مخصوصاً دستگاههای جدید چنگ، مثل 6060 بسیار سوت گیر هستند، گرچه به نظر من سوت گیر بودن آنها به نوع منبع تغذیه آنها مرتبط است و به قدرت آنها ربطی ندارد. (البته دستگاههای چنگ کامپریسور دارند که صدا را محدود می کند و همین باعث می شود که صدا کم به نظر آید).
۷. تجربه نشان داده است که صدای خشک، کم سوت است. باند های خشک (مثل باند چنگ و باند اکوهای همراه) کمتر سوت می گیرند، دستگاههای خشک (مثل چنگ) کمتر سوت می گیرند. این را هم دقت داشته باشید که صدای خشک به معنای صدای بی کیفیت نیست! دستگاههایی هم که صدای پُری دارند (مثل دایناکورد) کمتر سوت می کشند. باندهایی هم که صدایشان جهت دارد و فقط صدا را به چند درجه ی جلو هدایت می کنند (مثل بعضی باندهای راک) برای رهایی از مشکل سوت مناسب هستند و ...

[/b]


ادامه دارد .......



 سپاس شده توسط shahin_music ، سعید جوادی ، صالح غلامیان ، سعید شهباز ، رضا اعتمادی ، aligole ، active music ، namin music ، animoamir ، ایمان حیدری
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #7
26-05-2013، 03:38 PM -
shahin_music آفلاین
کاربر فعال
کاربر سایت
**
ارسال‌ها: 92
تاریخ عضویت: Apr 2013
اعتبار: 5
سپاس ها 125
سپاس شده 518 بار در 92 ارسال
محل سکونت:
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای


با سلام
واقعا ممنون از بابت این اطلاعات مفیدتون
اگه میشه بهترین نحوه ی تنظیم و اکولایزر و افکت هم بگین ( دایناکورد 1000 ) 20
مرسی ممنون0202
 سپاس شده توسط protools ، سعید جوادی ، صالح غلامیان ، سعید شهباز ، رضا اعتمادی ، aligole ، 1mosafer ، animoamir
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #8
26-05-2013، 03:48 PM -
protools آفلاین
کارشناس صدابرداری (علی موغاری)
عضو ویژه
****
ارسال‌ها: 51
تاریخ عضویت: May 2013
اعتبار: 11
سپاس ها 57
سپاس شده 261 بار در 45 ارسال
محل سکونت: قم
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای


(26-05-2013، 03:38 PM)shahin_music نوشته است: با سلام
واقعا ممنون از بابت این اطلاعات مفیدتون
اگه میشه بهترین نحوه ی تنظیم و اکولایزر و افکت هم بگین ( دایناکورد 1000 ) 20
مرسی ممنون0202

سلام

خواهش میکنم

بهترین تنظیم مبحث خیلی پیچیده ای هست که در پست های قبل هم بهش اشاره کردم ولی بیشترین استفاده در مدل هایی که برای اجرای زنده استفاده میشه مدل چیدمانی راک یا فلت هست

ولی باز راک بیشتر خواهان دارد


نمونه چیدمان مدل راک

[تصویر:  87634160601827022434.jpg]
 سپاس شده توسط shahin_music ، سعید جوادی ، صالح غلامیان ، Milad ، سعید شهباز ، رضا اعتمادی ، aligole ، active music ، 1mosafer ، namin music ، animoamir
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #9
26-05-2013، 03:54 PM -
shahin_music آفلاین
کاربر فعال
کاربر سایت
**
ارسال‌ها: 92
تاریخ عضویت: Apr 2013
اعتبار: 5
سپاس ها 125
سپاس شده 518 بار در 92 ارسال
محل سکونت:
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای


افکت ها چطور ؟
مثلا دایناکورد 1000 برای مداحی و موزیک چه افکتی در اون دو شماره بهترین هست البته تو فضای بسته و باز هم اگه فرق میکنه اشاره کنین2002
 سپاس شده توسط protools ، سعید جوادی ، صالح غلامیان ، سعید شهباز ، aligole ، 1mosafer ، namin music ، animoamir
پاسخ با نقل قول
 

ارسال: #10
26-05-2013، 04:10 PM -
protools آفلاین
کارشناس صدابرداری (علی موغاری)
عضو ویژه
****
ارسال‌ها: 51
تاریخ عضویت: May 2013
اعتبار: 11
سپاس ها 57
سپاس شده 261 بار در 45 ارسال
محل سکونت: قم
 
RE: اصول صدابرداری حرفه ای


(26-05-2013، 03:54 PM)shahin_music نوشته است: افکت ها چطور ؟
مثلا دایناکورد 1000 برای مداحی و موزیک چه افکتی در اون دو شماره بهترین هست البته تو فضای بسته و باز هم اگه فرق میکنه اشاره کنین2002


مبحث افکت در دایناکورد کاملا سلیقه ای هست ولی تحقیقات نشان داده اعداد زیر پرکاربرد ترین هستند



در موزیک برای خواننده بهتر است


عدد سمت راست را تکرار بگذارید- یکی از شماره های 55 -56 -57 به اتنخاب خودتان


و عدد سمت راست را ریورب یا همان سالنی خودمان با شماره 5 بگذارید

و در جاهای سر پوشیده و لوم ها را :

ولوم تکرار ( سمت راست ) را50 درصد باز کنید و

و ولوم سالن را 20 در صد باز کنید

اگر اجرا در زیر زمین یا یک سالن خالی از وسایل بود تکرار را 30 در صد و ریورب ( افکت سالنی شماره 5 ) را نهایتا 10 درصد باز کنید و پنجره های ان سالن را باز بگذارید تا صدا در اصطلاح مثل داخل حمام نشود

اگر برای مداحی استفاده میکنید بیشترین مدل مدل پینگ پنگی هست که رایج شده

شما میتوانید برای رسیدن به این اعداد برای مداحی :

سمت راست را 60 و سمت چپ را 50 بگذارید

در فضای باز ولوم هر دو 60 در صد باز باشد و در فضای بسته ( داخل) ولوم هر دو حدود 45 درصد باز باشد

منظور ولوم های کشویی مستر افکت هست
 سپاس شده توسط سعید جوادی ، shahin_music ، صالح غلامیان ، سعید شهباز ، رضا اعتمادی ، aligole ، معین رضایی ، active music ، 1mosafer ، namin music ، مسلسل ، hamidsedghy ، animoamir
پاسخ با نقل قول
 



ابزار موضوع

کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تنظیمات موضوع
پرش به انجمن:



Top
موزیکسازان از بهار سال 1392 در جهت پیشرفت موسیقی کشور فعالیت خود را آغاز کرده است. این سایت در ساماندهی وزارت ارشاد ثبت گردیده و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد. کلیه ی حقوق برای موزیکسازان مرجع تخصصی موسیقی ایران محفوظ میباشد.
logo-samandehi